Spørsmål og svar
Er du bedriftskunde? Klikk her
- Før/under handel
- Etter handel
- Andre spørsmål
KAFFE OG SMAKSBESKRIVELSE
På hver enkelt kaffe i sortimentet vil du se en smaksbeskrivelse, samt noen spesifikke smaker listet øverst på siden.
Mukasa kaffe er 100% naturlig, uten smakstilsetning. I spesial kaffe av høy kvalitet finnes det mange ulike naturlige smaker. Beskrevet smak er små hint, hvor man over tid lærer seg å kjenne igjen de ulike smakene. Klima, veksthøyde, og jordsmonn er noen av mange faktorer som bidrar til de unike smaksnotene i kaffen. Vi utvikler én unik brenneprofil for hver eneste kaffe – dette for å fremheve de naturlige smakene og kvalitetene som finnes i kaffen.
HVA ER MUKASA SKOLEPROSJEKT?
Vi som står bak Mukasa Kaffebrenneri, eier- og driver Adolph Mukasa Nursery & Primary School i Uganda.
Skoleprosjektet drives på ren frivillig basis, og finansieres gjennom støtte, arbeid og betalt skolegang (for de få som har mulighet for dette). Mukasa Kaffebrenneri støtter skolen med 20 kroner for hver eneste solgte kilo kaffe. Støtten er øremerket og når frem i sin helhet – uten administrative kostnader. Ettersom vi driver skolen, kan du være sikker på at støtten når frem til de riktige formålene, og brukes der behovet er størst.
Vi er stolte av å være det eneste kaffebrenneriet i Norge som ikke bare støtter et veldedig prosjekt, men som også står bak- og driver prosjektet. Her sørger vi for skolegang, mat, og tak over hodet til over 550 barn, hvor over halvparten av barna bor på skolen da de ikke har familie.
LAGERSTATUS
På lager:
Som standard står det «på lager» for alle varer som er på lager. Unntaket er for kaffe og kaffeabonnement – som ikke har noen synlig lagerstatus. Dette fordi kaffe brennes på bestilling for å være helt fersk. Det vil aldri være lang leveringstid på kaffe – vi brenner 1-3 dager hver uke.
Ikke på lager, tilgjengelig som restordre:
Varer med denne statusen kan kjøpes på lik linje som lagerførte varer. Statusen indikerer at vi enten nylig er utsolgt for en vare, at vi har en vare i bestilling, eller at den kan bestilles med kort leveringstid.
Statusen benyttes også for bestillingsvarer med normal leveringstid på 3-9 virkedager.
Ikke på lager / Tomt på lager:
Varen er midlertidig utsolgt hos leverandør. På grunn av ubekreftet/usikker leveringstid er ikke varer med denne statusen mulig å kjøpe i nettbutikken. Det skal dog nevnes at dette er varer vi forventer inn igjen, ellers ville varen vært fjernet fra sortimentet.
ER DET BINDING ELLER OPPSIGELSESTID PÅ KAFFEABONNEMENT?
Nei. Det er ingen bindingstid eller oppsigelsestid på våre kaffeabonnement.
Betalingen for kaffeabonnementet trekkes den 25. dagen i måneden, så alle oppsigelser på abonnement som mottas før den 25. kanselleres umiddelbart. Mottar vi oppsigelse etter kommende forsendelse er betalt, vil dette bli din siste forsendelse.
KAN JEG PAUSE KAFFEABONNEMENTET MITT?
Ja, klart det! Du setter enkelt ditt kaffeabonnement på pause fra “Min side”.
KAN JEG ENDRE MITT KAFFEABONNEMENT?
Ja, klart det! Send oss en e-post eller chat om du ønsker å endre ditt kaffeabonnement. Du kan endre i størrelse (antall poser per måned), og type abonnement (lys, mørk, variert).
Mottar vi henvendelse om endring før den 25. dagen i måneden, trer endringen i kraft umiddelbart. Mottar vi endring etter den 25. trer den i kraft fra og med neste forsendelse.
KAFFEABONNEMENT - FØRSTE BESTILLING/LEVERING
Ordre mottatt før den 20. dagen i måneden:
Sendes ut omgående.
Eksempel:
Du har kjøpt og betalt kaffeabonnement 16/6. Første pakke sendes ut omgående. Nytt trekk 25/6 med ny forsendelse første onsdagen i juli. Nytt trekk 25/7 med utsendelse første onsdagen i august.
Ordre mottatt den 20. dagen eller senere:
Sendes ved første ordinære utsendelse.
Eksempel:
Du har kjøpt og betalt kaffeabonnement 26/6. Første pakke sendes ut sammen med eksisterende abonnementer første onsdagen i juli. Nytt trekk 25/7 med utsendelse første onsdagen i august.
* Har du kjøpt abonnement før den 20. og ønsker vente med første pakke til første ordinære utsendelse? Eller har du kjøpt abonnement etter den 20. og ønsker at vi sender kaffe omgående, i tillegg til kaffe ved første ordinære utsendelse? Ta kontakt med oss på e-post eller chat.
KAFFEABONNEMENT - TREKK, BRENNING, LEVERING
Trekk:
Ordinær betalingsdato for kaffeabonnement er den 25. hver måned. Trekket blir synlig i din Vipps app og konto den 27. dagen i måneden. Beløpet trekkes automatisk hver måned av Vipps. Du kan aktivere “varsel før automatisk trekk” i appen (valgfritt), slik at du månedlig får en notifikasjon – før abonnementet betales.
Brenning:
Kaffen brennes den første onsdagen i måneden, og pakkes/sendes de to påfølgende dagene.
Levering/leveringstid:
Vi sender kaffen i Postens standard “brevpost” emballasje. Dette er pappkartonger i A4 størrelse. Forsendelsesmåten er “Pakke i Postkassen”. Kaffen leveres dermed rett hjem i postkassen. Om den ikke får plass (og postbudet finner det forsvarlig), leveres kaffen i en pose på døren. Om dette ikke lar seg gjøre, vil pakken gå til nærmeste Post i Butikk, og hentemelding går ut på SMS/e-post. Postens tjeneste “Pakke i Postkassen” er normalt fremme hos mottaker 1-3 virkedager regnet fra den dagen den ble sendt. Husk at posten ikke går i helg og på helligdager.
Kaffe bør hvile minst 3-7 dager fra brennedato, for best mulig smak. Dette passer perfekt med leveringstiden, slik at kaffen er på sitt aller beste når den leveres i postkassen din.
RABATTKODE
Har du fått en rabattkode kan denne legges inn i feltet «Kupongkode» i handlekurven (steget før kassen). Husk å trykke på “Bruk rabattkupong” etter at koden er skrevet inn. Det er kun mulig å bruke én rabattkode per ordre.
Koden fungerer ikke:
Har du sjekket at du har oppfylt kriteriene for koden? Hvis ikke kan det være årsaken til at den ikke fungerer. Det kan også være du har skrevet feil, eller byttet om på små/store bokstaver.
HVORDAN KOMME TIL KASSEN?
For å komme til kassen må du først inn på handlekurven. Deretter blar du ned på siden til du ser “Fortsett til kassen” knappen og trykker på den.
Når du har kommet til kassen fyller du inn all informasjon, før du trykker på “Betal med Vipps».
BESTILLING MED VIPPS GÅR IKKE GJENNOM/FEILER
Du skal få en feilmelding når betalingen ikke går gjennom. Denne vil være helt øverst på kasse siden, og teksten er rød. Om det mangler noe i obligatoriske felt vil dette fremgå av feilmeldingen øverst på kasse siden. Vanlige feil er at felt mangler, eller at man har byttet om på “postnummer” og “poststed” feltene.
Det kan også være feil med kortet ditt eller Vipps appen. Sjekk at alle opplysningene der er korrekte og at appen er oppdatert.
En sjelden gang iblant utfører Vipps oppdateringer i sitt system, og da vil Vipps være utilgjengelig (for alle butikker- og vipps kunder). Dette er normalt i svært korte tidsrom. En feilmelding på toppen av kasse siden som sier at Vipps ikke er tilgjengelig indikerer en slik oppdatering. Vi anbefaler da å prøve på nytt etter 5-10 minutter. Skulle feilen vedvare, vennligst kontakt oss.
Dersom du opplever at det ikke er mulig å trykke «Betal med Vipps» knappen kan du forsøke å lukke hele siden og gå inn på nytt. Om du fortsatt opplever feil, vennligst forsøk å slette nettleser cache, forsøk annen nettleser, eller annen enhet (mobil/pc/mac).
NÅR FÅR JEG ORDREBEKREFTELSEN?
Ordrebekreftelse sendes på e-post kort tid etter din ordre er bekreftet betalt. Det kan hende at denne fanges opp av et spamfilter. Det er dessverre ikke noe vi har kontroll over, men du kan sjekke i din søppelpost dersom du ikke finner den i innboksen. Dersom du finner den i e-postfilteret, anbefaler vi at du legger oss til i mailboksens adressebok, slik at fremtidige e-poster ikke fanges av filteret.
Hvilke fraktalternativer tilbyr dere?
Vi tilbyr flat frakt for kun 49,- til hele Norge. Standard frakt er pakke i postkassen. Dersom innholdet i ordren din er kostbart, og/eller har en totalvekt på over 2 kilo, sendes den som servicepakke til hentested (til samme flate fraktpris på 49,-)
Du vil alltid ha mulighet, mot et pristillegg, å oppgradere fraktalternativet i kassen til et annet alternativ.
Pakke i postkassen:
Mindre pakker (under 2 kilo) sendes med Postens tjeneste “Pakke i postkassen”. Som det ligger i navnet leveres pakken rett hjem i postkassen.
Dersom det ikke er plass i postkassen vil postbudet legge pakken i en pose og feste den på døren din (så lenge postbudet mener det er forsvarlig).
Servicepakke til hentested:
Pakken sendes til valgt/nærmeste hentested. Sporingen er nøyaktig, og du får statusoppdateringer og hentemelding på SMS/e-post. Pakken er normalt fremme på utleveringsstedet 1-3 virkedager fra vi har oppdatert ordrestatusen din fra “behandler” til “fullført”. Husk at det er hentefrist på pakken, før den går i retur.
MyPack hjemlevering:
Pakken leveres hjem på døren din. Sporingen er nøyaktig, og du får statusoppdateringer og utkjøringsmelding på SMS/e-post. Pakken levers normalt på døren din 1-3 virkedager fra vi har oppdatert ordrestatusen din fra “behandler” til “fullført”.
I tillegg til “Flat frakt hele Norge 49,-” tilbyr vi alle våre kunder med leveringsadresse på strekningen Arendal-Kristiansand, fri hjemlevering.
Leveringstid
Leveringstiden påvirkes av om din ordre inneholder kaffe, eller ikke. I det følgende kan du lese om hvilke leveringstider du kan forvente.
Leveringstid – ordre som ikke inneholder kaffe:
Ordre som går med Posten/Postnord, sendes normalt samme dag – senest påfølgende dag. Frakttiden til Posten/Postnord er normalt 1-3 virkedager. Du kan lese mer om dette under “FRAKT” fanen ovenfor.
Ordre med valget “fri hjemlevering Arendal-Kristiansand” leveres normalt 1-3 virkedager regnet fra dagen vi mottok din ordre.
Leveringstid – ordre som inneholder kaffe:
Mukasa kaffe er garantert ferskbrent. For å kunne garantere dette, brenner vi kaffe ukentlig. Normalt brennes det 1-3 dager per uke.
På brennedagen brenner vi opp kaffe til alle mottatte ordre, og i tillegg litt ekstra som vil stå klar i hylla for kommende ordre. Denne ekstra mengden er begrenset for ikke å risikere at den står lenger enn noen få dager. Nettopp for å sikre deg som kunde den ferskeste og beste kaffeopplevelsen.
Leveringstiden vil derfor variere ut fra bestillingstidspunktet.
Mottar vi bestillingen din tidlig på brennedagen (eller dagen før), vil ordren din normalt gå med posten samme dag. Det samme gjelder dersom vi har tilstrekkelig fersk- og ferdig brent kaffe i hylla for din bestilling.
Om du skulle vært så uheldig å legge inn bestilling rett etter brenning, og i tillegg at kaffen i hylla er utsolgt, må du belage deg på at ordren din først sendes ved neste brennedag.
Uavhengig av når du legger inn din ordre, vil leveringstiden normalt alltid være innenfor 1 uke.
Gjennomsnittlig leveringstid 2021:
(ordre som inneholder kaffe, regnet fra vi mottok bestilling, til kaffen ble levert kunde/post i butikk)
- Leveringstid for “Fri hjemlevering Arendal-Kristiansand” var 2 virkedager.
- Leveringstid for forsendelser som gikk med posten var 2,8 virkedager.
Kan jeg handle som bedrift?
Ja, vi har egen nettbutikk for bedrifter, med tilpasset sortiment, fraktalternativer og betalingsløsninger. For å få tilgang til bedriftsnettbutikken kan du fylle ut registreringsskjemaet for bedrift.
Leveringstid
Leveringstiden påvirkes av om din ordre inneholder kaffe, eller ikke. I det følgende kan du lese om hvilke leveringstider du kan forvente.
Leveringstid – ordre som ikke inneholder kaffe:
Ordre som går med Posten/Postnord, sendes normalt samme dag – senest påfølgende dag. Frakttiden til Posten/Postnord er normalt 1-3 virkedager. Du kan lese mer om dette under “FRAKT” fanen ovenfor.
Ordre med valget “fri hjemlevering Arendal-Kristiansand” leveres normalt 1-3 virkedager regnet fra dagen vi mottok din ordre.
Leveringstid – ordre som inneholder kaffe:
Mukasa kaffe er garantert ferskbrent. For å kunne garantere dette, brenner vi kaffe ukentlig. Normalt brennes det 1-3 dager per uke.
På brennedagen brenner vi opp kaffe til alle mottatte ordre, og i tillegg litt ekstra som vil stå klar i hylla for kommende ordre. Denne ekstra mengden er begrenset for ikke å risikere at den står lenger enn noen få dager. Nettopp for å sikre deg som kunde den ferskeste og beste kaffeopplevelsen.
Leveringstiden vil derfor variere ut fra bestillingstidspunktet.
Mottar vi bestillingen din tidlig på brennedagen (eller dagen før), vil ordren din normalt gå med posten samme dag. Det samme gjelder dersom vi har tilstrekkelig fersk- og ferdig brent kaffe i hylla for din bestilling.
Om du skulle vært så uheldig å legge inn bestilling rett etter brenning, og i tillegg at kaffen i hylla er utsolgt, må du belage deg på at ordren din først sendes ved neste brennedag.
Uavhengig av når du legger inn din ordre, vil leveringstiden normalt alltid være innenfor 1 uke.
Gjennomsnittlig leveringstid 2021:
(ordre som inneholder kaffe, regnet fra vi mottok bestilling, til kaffen ble levert kunde/post i butikk)
- Leveringstid for “Fri hjemlevering Arendal-Kristiansand” var 2 virkedager.
- Leveringstid for forsendelser som gikk med posten var 2,8 virkedager.
ER DET BINDING ELLER OPPSIGELSESTID PÅ KAFFEABONNEMENT?
Nei. Det er ingen bindingstid eller oppsigelsestid på våre kaffeabonnement.
Betalingen for kaffeabonnementet trekkes den 25. dagen i måneden, så alle oppsigelser på abonnement som mottas før den 25. kanselleres umiddelbart. Mottar vi oppsigelse etter kommende forsendelse er betalt, vil dette bli din siste forsendelse.
KAN JEG PAUSE KAFFEABONNEMENTET MITT?
Ja, klart det! Du setter enkelt ditt kaffeabonnement på pause fra “Min side”.
KAN JEG ENDRE MITT KAFFEABONNEMENT?
Ja, klart det! Send oss en e-post eller chat om du ønsker å endre ditt kaffeabonnement. Du kan endre i størrelse (antall poser per måned), og type abonnement (lys, mørk, variert).
Mottar vi henvendelse om endring før den 25. dagen i måneden, trer endringen i kraft umiddelbart. Mottar vi endring etter den 25. trer den i kraft fra og med neste forsendelse.
KAFFEABONNEMENT - FØRSTE BESTILLING/LEVERING
Ordre mottatt før den 20. dagen i måneden:
Sendes ut omgående.
Eksempel:
Du har kjøpt og betalt kaffeabonnement 16/6. Første pakke sendes ut omgående. Nytt trekk 25/6 med ny forsendelse 1/7. Nytt trekk 25/7 med utsendelse 1/8.
Ordre mottatt den 20. dagen eller senere:
Sendes ved første ordinære utsendelse.
Eksempel:
Du har kjøpt og betalt kaffeabonnement 26/6. Første pakke sendes ut sammen med eksisterende abonnementer 1/7. Nytt trekk 25/7 med utsendelse 1/8.
* Har du kjøpt abonnement før den 20. og ønsker vente med første pakke til første ordinære utsendelse? Eller har du kjøpt abonnement etter den 20. og ønsker at vi sender kaffe omgående, i tillegg til kaffe ved første ordinære utsendelse? Ta kontakt med oss på e-post eller chat.
KAFFEABONNEMENT - TREKK, BRENNING, LEVERING
Trekk:
Ordinær betalingsdato for kaffeabonnement er den 25. hver måned. Trekket blir synlig i din Vipps app og konto den 27. dagen i måneden. Beløpet trekkes automatisk hver måned av Vipps. Du kan aktivere “varsel før automatisk trekk” i appen (valgfritt), slik at du månedlig får en notifikasjon – før abonnementet betales.
Brenning:
Kaffen brennes den første onsdagen i måneden, og pakkes/sendes de to påfølgende dagene.
Levering/leveringstid:
Vi sender kaffen i Postens standard “brevpost” emballasje. Dette er pappkartonger i A4 størrelse. Forsendelsesmåten er “Pakke i Postkassen”. Kaffen leveres dermed rett hjem i postkassen. Om den ikke får plass (og postbudet finner det forsvarlig), leveres kaffen i en pose på døren. Om dette ikke lar seg gjøre, vil pakken gå til nærmeste Post i Butikk, og hentemelding går ut på SMS/e-post. Postens tjeneste “Pakke i Postkassen” er normalt fremme hos mottaker 1-3 virkedager regnet fra den dagen den ble sendt. Husk at posten ikke går i helg og på helligdager.
Kaffe bør hvile minst 3-7 dager fra brennedato, for best mulig smak. Dette passer perfekt med leveringstiden, slik at kaffen er på sitt aller beste når den leveres i postkassen din.
JEG HAR FÅTT NY ADRESSE, HVA GJØR JEG?
Logg inn på “Min side” med ditt brukernavn og passord. Klikk deretter på “Adresse“. Her ser du din faktura og fraktadresse. I nærheten av hver av de to adressene står det “rediger” med rød skrift. Klikk rediger, fyll i korrekt adresse, og klikk så på “lagre adresse”. Dette må gjøres for begge adresser.
Skal du bruke en annen adresse for én spesifikk bestilling, kan du huke av for “Sende til annen adresse” når du er i kassen (før du trykker på “Betal med Vipps”)
VIKTIG:
Dersom du endrer adresse ETTER du har lagt inn en bestilling (før den er sendt/levert), må du gi oss beskjed via e-post eller chat, da frakten opprettes allerede i det du plasserer ordren, og en eventuell ny adresse dermed ikke vil fanges opp før varene er sendt. Det samme gjelder for deg med kaffeabonnement: Gi oss beskjed om adressebyttet gjennom e-post eller chat.
Ikke mottatt ordrebekreftelse
I de fleste tilfellene der ordrebekreftelsen ikke kommer i innboksen så er det epostklienten som har filtrert den ut og lagt den i søppelpost/spamfilter.
Dette er ikke noe vi har kontroll over, da det er epostklienten din som leser innholdet i e-posten, og filtrerer det ut dersom den anser innholdet som “spam”.
Du finner ordren under “Ordre” og kan eventuelt laste ned en kopi av ordrebekreftelsen derfra ved behov.
Jeg får ikke logget inn
Feil brukernavn:
Brukernavnet skal være din registrerte e-postadresse, eller ditt automatisk genererte brukernavn (dette har du fått tilsendt på e-post).
Endret eller glemt passordet:
Når du først registrerer deg (normalt ved fullføring av din første ordre), genereres det automatisk et passord til deg. Dette kan du endre på “Min side“. Om du ikke har endret passordet- eller om du har glemt passordet du valgte, kan du klikke på “glemt passord“.
NB! Det er viktig at e-post adressen du er registrert med er aktiv, ellers vil du ikke kunne motta lenke for å tilbakestille passordet.
Har ikke konto:
Dersom du utførte din første handel som «gjest» så har du ikke opprettet konto. Du kan klikke HER for å opprette konto.
Jeg finner ikke bestillingen på min profil
Da kan det være du har lagt inn feil e-post da du bestilte. I de tilfellene vil du ikke motta ordrebekreftelsen, men dersom du fullførte bestillingen vil den sendes til adressen oppgitt på ordren. Har du spørsmål knyttet til ordren, kan du kontakte kundeservice via “Min Side” så vil de kunne finne forsendelsen der.
Ordrestatus
Du vil motta en bekreftelse på e-post så snart pakken er sendt og på vei.
Har du ikke fått denne kan du sjekke status under “Ordre” på “Min side“. Ordre vil ha ulike typer statusoppdatering, ut fra om bestillingen din sendes med posten, eller om du har valgt «fri hjemlevering Arendal-Kristiansand». For utdypende informasjon rundt ordrestatuser kan du lese mer om dette under fanen “FRAKT” OG “HJEMLEVERING” på siden “Hvordan handle“.
Skade på leveransen
En sjelden gang iblant kan det dessverre gå galt med pakken under forsendelse.
Dersom du henter pakken på et utleveringssted, er det best å fylle ut skademelding med det samme, og levere den skadde pakken tilbake til dem. Dette gjelder også dersom det ikke er skade på ytre emballasje. Deretter kan du gi oss beskjed om skaden gjennom chat (nede til høyre på skjermen), eller sende en e-post til: post@mukasa.no
Du vil innen kort tid få et svar på henvendelsen din. Skademeldingen ønsker vi for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten/Postnord. Vennligst ikke returnere skadet pakke direkte til oss. Da vil ikke skaden bli registrert av Posten.
Dersom du har mottatt en pakke med skade rett hjem i postkassen, trenger du ikke skrive skademelding. Da sender du oss bare en melding på chatten eller e-post, og legger ved et bilde av skaden.
Feil med leveransen
Alle ordre pakkes manuelt, og det kan derfor skje en sjelden gang iblant at det blir feil.
Om varene du har mottatt mot formodning ikke stemmer overens med det du har bestilt, må du ta kontakt med oss. Legg gjerne med en beskrivelse av hva som er blitt feil, og et bilde av pakkens innhold.
Det enkleste er å åpne en chat (nede til høyre på siden). I chatten kan du legge ved bilde fra din mobil eller PC.
Du kan selvsagt også sende oss en e-post til: post@mukasa.no
Ikke mottatt pakke
Det skjer svært sjeldent at pakker blir tapt under sending. Vi sender alle pakker med sporing.
Dersom du ikke har mottatt pakken, må du kontakte oss. Den enkleste måten å gi beskjed på er å starte en chat med oss (nede i høyre hjørne av skjermen). Du kan selvsagt også sende oss en e-post til: post@mukasa.no
Når vi har mottatt melding om at en pakke ikke er mottatt, vil vi undersøke sporingen og videre etterlyse forsendelsen hos Posten/Postnord.
Vanligvis blir pakken funnet og levert. Dersom den ikke kan lokaliseres, sender vi pakken på nytt.
Nedenfor har vi beskrevet normal forsendelsesgang på våre ulike fraktalternativer. Vi anbefaler deg å lese forventet forsendelses/leveringstid for ditt valg, før du etterlyser pakken.
Informasjon til deg som har bestilt varer med én av følgende fraktalternativ:
Pakke i postkassen:
Pakken leveres rett hjem i postkassen. Dersom det ikke er plass i postkassen, vil postbudet legge pakken i en pose og feste den på døren din (så fremt budet mener det er forsvarlig).
Sporingen på tjenesten PiP (pakke i postkassen) er noe begrenset, og har følgende statusoppdateringer:
- Fra vi har sendt pakken og helt frem til den blir scannet inn hos Postens sorteringsterminal på Lørenskog vil pakken ha status: “Vi har mottatt sendingsinformasjon fra avsender, og venter på selve forsendelsen“. Ser du denne statusen betyr det at pakken er sendt fra oss, men enda ikke sortert for utlevering.
- Når pakken er sortert vil status endre seg til: “Forsendelsen er under transport”. Dette betyr at pakken er på vei hjem til deg. Normalt vil pakken være i postkassen allerede dagen etter denne statusoppdateringen.
- Siste statusoppdatering er: “Forsendelsen er levert i mottakers postkasse.”
Servicepakke til hentested:
Pakken sendes til valgt/nærmeste hentested. Sporingen er nøyaktig, og du får statusoppdateringer og hentemelding på SMS/e-post. Pakken er normalt fremme på utleveringsstedet 1-3 virkedager fra vi har oppdatert ordrestatusen din fra “behandler” til “fullført”.
MyPack hjemlevering:
Pakken leveres hjem på døren din. Sporingen er nøyaktig, og du får statusoppdateringer og utkjøringsmelding på SMS/e-post. Pakken levers normalt på døren din 1-3 virkedager fra vi har oppdatert ordrestatusen din fra “behandler” til “fullført”.
Garanti og reklamasjon
Du kan benytte garantien- eller reklamere på varen, dersom varen har gått i stykker (og det ikke skyldes feil bruk, eller skade under transport).
Vi vil forsøke å løse problemet på en enkel og effektiv måte ved å bytte eller reparere varen, eller kreditere kjøpet hvis ikke varen kan repareres/byttes.
Du har reklamasjonsrett på alle varer kjøpt hos oss i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Garantier tilbudt ut over reklamasjonsfristen opplyses eksplisitt på den aktuelle produktsiden.
Ved kreditering får du pengene tilbake senest 14 dager fra datoen vi mottar din retur.
Når retur skyldes en feil på din vare, som går inn under garanti eller reklamasjons reglene, dekker vi returkostnadene.
Det er viktig at du tar kontakt med oss før en eventuell retur.
Retur og angrerett
Du har som hovedregel 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra oss.
Kaffe er en ferskvare, som vi brenner på bestilling. Siden vi garanterer våre kunder helt ferskbrent kaffe, vil vi ikke kunne selge returnert kaffe. Derfor er det ikke angrerett på kaffe. Vi er genuint opptatt av fornøyde kunder – så skulle det være noe med kaffen du har mottatt som ikke står til forventning, hører vi gjerne fra deg, og lover at vi finner en løsning du blir fornøyd med!
Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter eller skadet original emballasjen til produktet.
Skulle du returnere en brukt vare vil vi avkorte betalingen tilsvarende verdireduksjonen.
Vi plikter til å tilbakebetale beløpet innen 14 dager fra mottak av retursendingen.
Uttømmende vilkår finner du på siden med betingelser for forbrukerkjøp.
Slik gjør du:
Gi oss beskjed senest 14 dager fra du mottok varen ved å sende en e-post til: post@mukasa.no
Vi oppretter en returlapp til deg. Denne inneholder all nødvendig informasjon og sørger for rask og sporbar retur av forsendelsen. Du må selv dekke returfrakt. Ved beregning av fraktkostnad er det den faktiske frakt- og returkostnaden som legges til grunn for beregningen. Denne vil variere ut fra størrelse, vekt og hvor i landet pakken er sendt. Det samme (beregning av faktisk fraktkostnad) gjelder også ved uavhentet pakke på hentested. Ta gjerne kontakt dersom du lurer på kostnad ved en spesifikk retur. Dette trekkes fra ved tilbakebetaling når returen er behandlet. Uavhentet kaffe refunderes ikke (jf. avsnitt over “Kaffe er ferskvare”).
Du kan selvfølgelig velge å sende varen i retur på egenhånd ved å betale porto på postkontoret, men vær da obs på at varen sendes på eget ansvar. I de fleste tilfeller vil dette også bli dyrere for deg som kunde. Vi vil ikke kunne behandle saken før vi har mottatt returen.
Jeg får ikke logget inn
Feil brukernavn:
Brukernavnet skal være din registrerte e-postadresse, eller ditt automatisk genererte brukernavn (dette har du fått tilsendt på e-post).
Endret eller glemt passordet:
Når du først registrerer deg (normalt ved fullføring av din første ordre), genereres det automatisk et passord til deg. Dette kan du endre på “Min side“. Om du ikke har endret passordet- eller om du har glemt passordet du valgte, kan du klikke på “glemt passord“.
NB! Det er viktig at e-post adressen du er registrert med er aktiv, ellers vil du ikke kunne motta lenke for å tilbakestille passordet.
Har ikke konto:
Dersom du utførte din første handel som «gjest» så har du ikke opprettet konto. Du kan klikke HER for å opprette konto.
Kan jeg endre passordet mitt?
Ja. Logg deg inn på “Min side” med e-postadresse og passord. Klikk deretter på “Kontodetaljer“. Skriv inn ditt gamle passord for å bekrefte og skriv nytt passord i de to andre feltene. Klikk deretter på knappen “Lagre endringer “.
Er prisene inkludert moms (MVA)?
Ja, alle prisene er inkludert MVA. Vi holder til i- og sender kun fra Norge. Derfor påløper det ingen toll eller avgifter når du kjøper varer fra oss.
Dersom du har aktivert en bedriftsprofil til nettbutikken – samt er innlogget på denne, vil prisene være oppgitt eks. MVA.
Hvordan melde meg på- eller av nyhetsbrevet?
Du kan finne påmelding til nyhetsbrev nederst på forsiden Mukasa.no Der fyller du inn din e-post og trykker på “Meld på “.
Man kan enkelt melde seg av nyhetsbrevet ved å trykke på lenken nederst i e-posten: “Melde deg av denne listen”.
HVA ER MUKASA SKOLEPROSJEKT?
Vi som står bak Mukasa Kaffebrenneri, eier- og driver Adolph Mukasa Nursery & Primary School i Uganda.
Skoleprosjektet drives på ren frivillig basis, og finansieres gjennom støtte, arbeid og betalt skolegang (for de få som har mulighet for dette). Mukasa Kaffebrenneri støtter skolen med 20 kroner for hver eneste solgte kilo kaffe. Støtten er øremerket og når frem i sin helhet – uten administrative kostnader. Ettersom vi driver skolen, kan du være sikker på at støtten når frem til de riktige formålene, og brukes der behovet er størst.
Vi er stolte av å være det eneste kaffebrenneriet i Norge som ikke bare støtter et veldedig prosjekt, men som også står bak- og driver prosjektet. Her sørger vi for skolegang, mat, og tak over hodet til over 550 barn, hvor over halvparten av barna bor på skolen da de ikke har familie.
Hvor finner jeg rabattkoder til Mukasa nettbutikk?
Av og til kjører Mukasa kampanjer med rabattkoder. Disse deler vi normalt sett ut via e-post til mottakere av nyhetsbrevet.
Du kan finne påmelding til nyhetsbrev nederst på forsiden Mukasa.no Der fyller du inn din e-post og trykker på “Meld på”.